Otsikko
Kuulin, että kirjastolla voisi digitoida aineistoa. Valokuvia, videoita? Etsin paikkaa missä voisi digitoida DVD ja VHS-videoita. Minulla on myös kaitafilmejä…

Kysytty

Hei, kuulin, että kirjastolla voisi digitoida aineistoa. Valokuvia, videoita? Etsin paikkaa missä voisi digitoida DVD ja VHS-videoita. Minulla on myös kaitafilmejä digitoitavaksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jyväskylässä pääkirjaston 3. kerroksessa musiikkiosastolla on asiakaskäyttöön tarkoitettu digitointitila. Käyttäjällä on oltava lainausoikeus Jyväskylän kaupunginkirjastoon. Musiikkiosasto ja myös digitointila on muutostöiden takia suljettu 1.1.2019 saakka.

Tilassa voi

  • muuttaa LP-levyjä, C-kasetteja, VHS-videoita ja kaitafilmejä digitaaliseen muotoon
  • muokata kuvia, ääntä ja musiikkia
  • skannata tekstiä, paperikuvia, dioja, negatiiveja ja negatiivifilmejä
  • polttaa työt CD-levyille (kuvat, teksti- ja äänitiedostot) tai DVD-levyille (videot)
  • tallentaa työt muistitikulle tai omalle ulkoiselle siirrettävälle kovalevylle
  • digitoida mm. 8mm, MiniDV- ja beta-kasetteja (huom. asiakkaalla on oltava oma kamera/nauhuri ja siihen sopiva liitinjohto: RCA, DV tai USB)

Lisätietoja https://www.jyvaskyla.fi/kirjasto/kokoelmat/musiikki