Kuulin, että Espoossa varattavista kirjoista ei peritä varausmaksua ja että kirjat ovat itse noudettavissa hyllystä. Onko tällaista palvelumuutosta suunniteltu…

Kysytty

Hei,
kuulin, että Espoossa varattavista kirjoista ei peritä varausmaksua ja että kirjat ovat itse noudettavissa hyllystä. Onko tällaista palvelumuutosta suunniteltu myös Helsingin puolella oleviin kirjastoihin?
Sini

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Espoon ja Vantaan kaupunginkirjastot ovat tosiaan luopuneet varausmaksuista. Joissakin Espoon kirjastoissa, mutta ei kaikissa, varaukset voi hakea itse kirjaston varaushyllystä. Helsinki ei ole ainakaan toistaiseksi aloittamassa samaa käytäntöä.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Palvelun siirtäminen asiakkaan tehtäväksi itsepalveluksi ei Suomessa ilman muuta poista palvelun maksuja. Suomen toiseksi suurimmassa taajamassa on jo hyvän aikaa itse noudettu kirjat - ja silti maksetaan korkeampia varausmaksuja kuin vaikkapa Helsingissä.