Kun hakee aineistoa, tulee kirjojen jälkeen lista artikkeleista. Olen yrittänyt avata niitä, useimmiten en onnistu. Pitääkö olla joku tietty ohjelma että näkee…

Kysytty

Kun hakee aineistoa, tulee kirjojen jälkeen lista artikkeleista. Olen yrittänyt avata niitä, useimmiten en onnistu. Pitääkö olla joku tietty ohjelma että näkee artikkelin, jonka alaosassa on merkintä EBSCO? Muistelen aikaisempaa, että Ebsco oli hinnakas palvelu. Voiko tällaisen artikkelin avata kirjaston tiloissa ja esim ottaa siitä kopiot kotona luettavaksi?
Olen Kotipalvelun asiakas.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen asiakkailla on käytössä Ebsco Masterfile Elite -artikkelitietokanta. Osan artikkeleista voi lukea kokotekstinä, osa on vain viitetietoina, eli itse artikkelia ei pääse lukemaan, vain tiedot siitä näkyvät. Osan artikkeleista saa näkyviin kirjautumalla kirjastokortin numerolla ja pin-koodilla Helmetin omiin tietoihin.

Jos artikkelin saa näkyviin, on se mahdollista myös kopioida ja tulostaa.

Alla tietoa Helmet-kirjastojen asiakkaiden käytössä olevista tietokannoista:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto/Tietokannat