Otsikko
Periaatteessa kysymyksenasetteluni on yksinkertainen ja hyvin käytännöllinen, mutta en tiedä miten saisin kohtuullisella työllä vastaus kysymykseeni Helmet…

Kysytty

Periaatteessa kysymyksenasetteluni on yksinkertainen ja hyvin käytännöllinen, mutta en tiedä miten saisin kohtuullisella työllä vastaus kysymykseeni Helmet-järjestelmässä. Siitä tulee aivan hirvittävän klikkaussoppaa, koska on kyse klassikkokirjasta.

Aleksis Kivi "Seitsemän veljestä", löytyykö kirja tällä hetkellä Richardinkadun kirjaston hyllystä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kohtuullisella työllä saat vastauksen, kun kirjoitat hakukenttään "kivi seitsemän veljestä" (ilman lainausmerkkejä!), valitset pudotusvalikoista aineistolajiksi kirjan ja kirjastoksi Rikhardinkadun ja napsautat painiketta Hae. HelMetissä ei kuitenkaan ole mahdollisuutta rajata hakua jossakin kirjastossa hyllyssä olevaan aineistoon, joten kunkin painoksen saatavuustiedot täytyy tarkastaa erikseen.

Näyttää siltä, että Seitsemän veljestä löytyy tällä hetkellä Rikhardinkadun hyllystä, mutta varmuuden asiaan saat yksinkertaisesti soittamalla sinne ja kysymällä asiaa. Rikhardinkadun kirjaston puhelinnumero on 09 310 85013.