Miksi kadonnutta tai muuten kirjastosta poistettua teosta ei kuitenkaan poisteta kirjaston tietokannasta?

Kysytty

Miksi kadonnutta tai muuten kirjastosta poistettua teosta ei kuitenkaan poisteta kirjaston tietokannasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietokannasta poistetun niteen nimeketiedot (luettelointitiedot) jäävät näkyviin, vaikkei kyseisestä kirjasta olisi enää saatavilla ainuttakaan kappaletta, koska viimeisen niteen poistajalla ei todennäköisesti ole nimeketietojen poistamiseen vaadittavia tunnuksia. Niteettömät nimekkeet poistetaan kyllä tietokannasta, mutta poisto tapahtuu viiveellä, kerran vuodessa eräajona.