Onko Linnea-tietokannoista mitä tahansa kirjallista tietoa?

Kysytty

Onko Linnea-tietokannoista mitä tahansa kirjallista tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin yliopiston kirjasto ylläpitää ja kehittää kirjastojen yhteisiä, kansallisia Linnea-tietokantoja. Linnea-palvelut löytyvät Internetistä osoitteessa http://www.lib.helsinki.fi/linnea/ . Pääsivulta on linkki Linnea-palveluiden julkaisuihin, http://www.lib.helsinki.fi/linnea/julkaisut.html . Painettua materiaalia löytyy kuitenkin hyvin niukasti. Linnean käyttöoppaita yms. kannattaa tiedustella lähimmästä yliopistokirjastosta.
Useimmissa kirjastoissa on mahdollisuus käyttää artikkelitietokanta Aleksia, jonka alatietokannoista FINP (kotimaisten talouselämän alan lehtien tietokanta) ja TALI (tekniikan aikakauslehti-indeksi) löytyi muutamia artikkeleita Linneaan liittyen. Vapaatekstihaulla löytyivät mm. artikkelit "Linnea-verkko valmistui halvalla" (Tietoviikko 11 / 1993) ja "Linnea - korkeakoulukirjastojen tietoverkko" (Korkeakoulujen atk-uutiset 2 / 1990). Kannattaa kokeilla myös muita hakutapoja.