Kumminpäin pitäisi suomenkielellä kirjoittaa: blogi vai bloki? Perustuu mielestäni sanaan loki (päiväkirja).

Kysytty

Kumminpäin pitäisi suomenkielellä kirjoittaa: blogi vai bloki? Perustuu mielestäni sanaan loki (päiväkirja).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

MOT Kielitoimiston sanakirja 2.0;n mukaan

blogi = verkkopäiväkirja.

yks. nom. blogi

yks. gen. blogin

yks. part. blogia

yks. ill. blogiin

mon. nom. blogit

mon. gen. blogien

mon. part. blogeja

mon. ill. blogeihin

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

”Bloki” olisi siinä mielessä loogisempi, että ”web log”, josta sana ”blogi” on lyhennetty olisi suoraan suomeksi ”webloki”.