"Uloslainaaminen" on nyt mainittu useaan otteeseen. Mitä se tarkoittaa? En ole ikinä kuullut käytettävän tällaista sanaa... onko se tosiaan käytössä ollut?

Kysytty

"Uloslainaaminen" on nyt mainittu useaan otteeseen. Mitä se tarkoittaa? En ole ikinä kuullut käytettävän tällaista sanaa... onko se tosiaan käytössä ollut?

Vastaus

Vastattu

Kyseistä sanaa ei ole käytetty kirjastoissa. Aiemmin on puhuttu vain lainaamisesta.

Kirjastosomessa olen nähnyt pohdintaa onko se mahdollisesti vääntynyt ruotsin lainaamista tarkoittavasta sanasta utlåning. Ehkä joku vielä kysyy tätä suoraan hallitukselta!