Kuinka moni suomalainen on saanut tuomion (oikeuden antama tuomio) jostain rikoksesta?

Kysytty

Kuinka moni suomalainen on saanut tuomion (oikeuden antama tuomio) jostain rikoksesta?

Vastaus

Vastattu

Asiasta ei löytynyt tilastotietoa. Tilastokeskuksen verkkosivuilta kohdasta "Syytetyt, tuomitut ja rangaistukset" http://www.stat.fi/til/syyttr/index.html on mahdollista löytää tiedot rangaistusten tai rikostapausten määristä vuosittain muutamilta viime vuosilta, mutta tilasto käsittelee rangaistusten eikä ihmisten määrää. Asiasta kannattaa kysyä suoraan Tilastokeskukselta esimerkiksi em. verkkosivun kohdasta "Lisätietoja" avautuvalla lomakkeella.