Kuinka monella henkilöllä on Helmet-kirjastojen kortti? Entä kuinka moni heistä asuu muualla kuin "helmet-alueella"? Kaikenlaiset muutkin tilastotiedot…

Kysytty

Kuinka monella henkilöllä on Helmet-kirjastojen kortti? Entä kuinka moni heistä asuu muualla kuin "helmet-alueella"?
Kaikenlaiset muutkin tilastotiedot korteista kiinnostavat, (esim. ikäryhmät, sukupuoli, kieli jne), mikäli ne löytyvät helposti tai voin niitä itse jostain tutkiskella.

Vastaus

Vastattu

Valtakunnalliset lainaajatiedot kunnittain löytyvät osoitteesta tilastot.kirjastot.fi, josta selviää, että Helmet-korttia on vuonna 2021 käyttänyt 368 153 asiakasta.

HRI-palvelusta löytyy aikasarja Helsingin kaupunginkirjaston käyttäjistä iän ja sukupuolen mukaan. Vuonna 2015 Helmet-palvelussa on julkaistu juttu "Mitä mies tekee kirjastossa?", jossa myös on jonkin verran sukupuoli- ja ikätietoa.

Muuta tietoa ei ole kerätty.