Pitääkö nykyään olla kirjastokortti ja onko se maksullinen? Miten saan kortin? Muistan että joskus se on ollut maksullinen. Ajattelin jossain vaiheessa taas…

Kysytty

Hei !

Pitääkö nykyään olla kirjastokortti ja onko se maksullinen? Miten saan kortin?
Muistan että joskus se on ollut maksullinen.

Ajattelin jossain vaiheessa taas alkaa käymään kirjastossa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastokortti pitää edelleenkin olla, jos aikoo lainata kirjaston aineistoa. Ensimmäinen kirjastokortti Pirkanmaan kirjastoissa (kuulumme kaikki Piki-kirjastoihin)on maksuton.

Ensimmäisen kirjastokortin saa heti mistä tahansa Pirkanmaan kirjastosta, kunhan mukana on kuvallinen henkilöllisyystodistus.

Jos teillä joskus aiemmin on ollut jonkun Pirkanmaan kaupungin/kunnan muovinen kirjastokortti, niin tilanne on hieman erilainen. Eli tällöin teidän tietonne löytyvät rekisteristä. Eli tällöin voinemme olettaa, että tämä vanha kortti on kadonnut. Mikäli kadonnut kortti on ollut uusinta versiota eli ns. piki-kortti, uusi (eli toinen) kortti maksaa 2e. Muut kuin piki-kortit uusimme maksutta.