Voinko valtuuttaa aviomieheni hakemaan minun kortilla varatut kirjani? Vai onko minun jatkossakin tehtävä varaukset hänen kirjastokortilla, jotta ne saa…

Kysytty

Voinko valtuuttaa aviomieheni hakemaan minun kortilla varatut kirjani? Vai onko minun jatkossakin tehtävä varaukset hänen kirjastokortilla, jotta ne saa lunastettua lainaan?
Opiskelen Forssassa ja asun edelleen Vantaalla,mutta opiskelun luonteesta johtuen käyn harvoin Vantaalla ja mieheni kulkee Vantaa-Forssa väliä viikonloppuisin.
Vai toimitatteko valtakunnallisesti maksutta esim. Forssan Tammelan kirjastoon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun Helmet-järjestelmässä voi aviopuolisosi hakea varauksesi kortillasi, kunhan vain kirjoitat hänelle valtakirjan. Valtakirjassa on oltava päiväys ja allekirjoitus, joten joka kerta on kirjoitettava uusi valtakirja. Toki voitte edelleen varata kirjat miehesi kortille, jolloin hän pystyy lainaamaan kirjat. Forssan kirjastoissa on omat kaukolainasääntönsä, mutta ilmaista kaukolainaaminen ei kuitenkaan ole valtakunnallisesti.