Otsikko
Kirjastotilastojen mukaan Helsingin kaupunginkirjastossa oli vuonna 2017 kaikkiaan 48 toimipistettä kirjastoautot mukaan lukien. Montako toimipistettä on Oodin…

Kysytty

Kirjastotilastojen mukaan Helsingin kaupunginkirjastossa oli vuonna 2017 kaikkiaan 48 toimipistettä kirjastoautot mukaan lukien. Montako toimipistettä on Oodin avautumisen jälkeen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen yleisten kirjastojen tilastojen mukaan Helsingin kaupunginkirjastossa oli vuonna 2017 36 sivukirjastoa ja pääkirjasto. Kirjastoautoja oli kaksi. Lisäksi laitoskirjastoja oli 9. Jos  kirjastoautot ja laitoskirjastotoimipisteet lasketaan toimipisteiksi, lopputuloksena on 48.  Alla linkki tilastoon:

http://tilastot.kirjastot.fi/?orgs=2%2C400%2C449%2C557%2C578%2C598%2C604%2C613%2C634%2C638%2C661&years=2017&stats=100

Tämän tilaston jälkeen toimipisteet laitoksissa ovat vähentyneet yhdeksästä seitsemään. Muuten lukumäärä säilyy ennallaan, eikä Oodin avautuminen muuta tilannetta. Syyskuun lopusta (Kirjasto 10 suljettiin) joulukuun 5:een kirjastoja on yksi vähemmän, kunnes Oodin avautuminen palauttaa lukumäärän entiseksi.