Kirjailija Leena Landerin elämänkerta. Esim. lehtileikkeet, ym..Olen tekemässä tutkielmaa. Olen löytänyt netistä joitakin haastatteluja mutta enemmän…

Kysytty

Kirjailija Leena Landerin elämänkerta.
Esim. lehtileikkeet, ym..Olen tekemässä tutkielmaa.
Olen löytänyt netistä joitakin haastatteluja mutta enemmän kuitenkin tarvittaisiin...
Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Leena Landerista ei ole omaa elämäkertaa. Seuraavista teoksista löytyy jotain:
- Kotimaisia nykykertojia, toim. Ritva Aarnio ja Ismo Loivamaa. Kirjastopalvelu, 1997
- Miten kirjani ovat syntyneet 4 : virikkeet, ainekset, rakenteet /toim. Ritva Haavikko, Hki: WSOY, 2000.
Saatavuuden Oulun kaupunginkirjastossa voit katsoa aineistotietokannastamme http://www.ouka.fi/kirjasto/intro/index.html .

Aleksi-tietokannasta pari esimerkkiä:
- Lander, Leena: Miten kirjani ovat syntyneet, Parnasso 2000:2, s. 156-165
- Kylänpää, Riitta: Se poikakodin tyttö. Anna, 2000:33, s. 62-68
Aleksi on lehtiartikkelitietokanta, joka on Oulun kaupunginkirjaston käsikirjastossa asiakkaiden käytössä. Siitä löytyy myös kirja-arvosteluja. (Käsikirjastossamme on joitakin kirjailijoista kerättyjä lehtileikkeitä.)

Leena Landerista on aiemminkin kysytty Kysy kirjastonhoitajalta palvelusta.. Voit katsoa vastauksen osoitteesta http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu/arkisto.asp?id=5973&arkisto=true#H… .