Tunnistaako kukaan sellaista kirjaa jossa kyseenalaistetaan klassikko kirjojen "oikeat" kirjailijat? Muistan nhneeni sellaisen kirjan, mutten muista nimeä…

Kysytty

Tunnistaako kukaan sellaista kirjaa jossa kyseenalaistetaan klassikko kirjojen "oikeat" kirjailijat? Muistan nhneeni sellaisen kirjan, mutten muista nimeä. Siis romaani, kirjan nimessä taisi olla latinaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikävä kyllä tällaista kirjaa ei ole löytynyt. Kirjoja, joissa toinen kirjailija parodioi klassikkoa tai kirjoittaa siitä mukaelman, löytyy kyllä useitakin. Tällainen on vaikkapa Seth Grahame-Smithin kirjoittama mukaelma Jane Austenin klassikosta Ylpeys ja ennakkoluulo, joka on saanut nimekseen Ylpeys ja ennakkoluulo ja zombit. Et ehkä kuitenkaan tarkoittanut tällaisia romaaneja.

Tunnistaisiko joku lukijoista kysytyn kirjan?

1 ääntä

Kommentit

Paljonhan on myös fiktiivisiä kirjoja, joissa spekuloidaan siitä missä olosuhteissa kirjoja on kirjoitettu, miksi niitä on tehty tms. Tulee mieleen mm. Jyrki Vainosen Swiftin ovella.