Minkä nimisiä kirjoja on kirjoitettu ja kuka on kirjoittanut Jane Austenista?

Kysytty

Minkä nimisiä kirjoja on kirjoitettu ja kuka on kirjoittanut Jane Austenista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jane Austenista on kirjoitettu paljon kirjoja, suurin osa tietysti englanniksi, tässä muutamia esimerkkejä:

Shields, Carol
Jane Austen
Weidenfeld & Nicolson, London, 2001
ISBN 0-297-64619-2
(elämäkerta)

Nicolson, Nigel
The world of Jane Austen
Phoenix Illustrated, Lontoo, 1997
ISBN 0-75380-017-9
(kertoo Jane Austenin asuinympäristöstä)

Jenkins, Elizabeth
Jane Austen - a biography
Indigo, London, 1996
ISBN 0-575-40057-9
(elämäkerta)

Halperin, John
The life of Jane Austen
Johns Hopkins University Press, Baltimore, 1996
ISBN 0-8018-5509-8
(elämäkerta)

Williams, A. Susan
Jane Austen
Wayland, Hove, 1989
ISBN 1-85210-419-8
(elämäkerta)

Cecil, David
A potrait of Jane Austen
Penguin, London, 1981
ISBN 0-14-005411-1
(elämäkerta)

Laski, Marghanita
Jane Austen
Thames and Hudson, London, 1997
ISBN 0-500-26015-X
(elämäkerta)

Jane Austenista on kirjoitettu myös artikkeleita, tässä yksi esimerkki:

Kotiliesi 3 / 1987 s. 24-27
Psykologisen romaanitaiteen uranuurtaja, naimaton papintytär Jane Austen : historian merkittävät naiset, osa 6 (kirjoittaja: Toivanen, Erkki)

Lista Jane Austenin kirjoittamista kirjoista on esimerkiksi seuraavalla englanninkielisellä Internet-sivulla:
http://www.bartleby.com/222/1000.html

Lisäksi kannattaa vilkaista esimerkiksi tietosanakirjoista mitä niissä kerrotaan kyseisestä kirjailijasta.