Kirja(t), joista parhaiten löytyisi oheisen artikkelin mukaista tietoa taidekaupan historiasta

Kysytty

Hei,

kirja(t), joista parhaiten löytyisi oheisen artikkelin mukaista tietoa taidekaupan historiasta, erityisesti juuri kaikista niistä "kekseliäisistä" tavoista, joilla taiteilijat myivät omia teoksiaan 1800-luvun Pariisissa?

https://www.taloustaito.fi/vapaalla/hyva-skandaali-nostaa-taideteoksen-…

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kertomuksia 1800-luvun pariisilaisesta taidekaupasta voisi löytyä taidekauppiaiden muistelmista. Nämä kaksi aiheeseen liittyvää kirjaa ovat saatavissa suomeksi Helmet-kirjastoista.

Ambroise Vollard: Taulukauppiaan muistelmat

Daniel-Henry Kahnweiler: Taiteilijani - galleriani