Otsikko
Ketkä kirjailijat kirjoittavat samaan tyyliin ja saman tyylisiä kirjoja kuin Rosa Liksom?

Kysytty

Ketkä kirjailijat kirjoittavat samaan tyyliin ja saman tyylisiä kirjoja kuin Rosa Liksom?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavista voisi löytyä tyylin ja aiheiden perusteella hengenheimolaisia:

Riikka Ala-Harja (esim. Tom Tom Tom), Juha Seppälä (esim. Supermarket), Tuuve Aro (esim. Harmia lämpöpatterista, Sinikka Tammisen outo tyhjiö, Karmiina),Petri Tamminen (esim. kaikki teoksensa), Kreetta Onkeli (Ilonen talo, Beige), Hanna Hauru (Raaka, punainen marja, Eivätkä he koskaan hymyilleet) ja Maria Peura (Valon reunalla, On rakkautes ääretön). Jälkimmäiset kaksi ovat kirjoittaneet pohjoiseen Suomeen paikantuvaa proosaa. Murteella kirjoittavista ei tule yhtä absurdia ja groteskia huumoria tekevistä kotimaista proosavertailukohtaa mieleen, ulkomaisista suosittelen Daniel Harmsia.

Jos pidät Liksomin teosten monikulttuurisuudesta, niin listalta epäilemättä puuttuu jokin Kreisland-romaaniin vertautuva teos. Katso muuten Sanojen aika -tietokantaa, http://kirjailijat.kirjastot.fi/ , joka on mainio apuväline, kun etsit kirjoja tai teoksia.