Otsikko
Haluaisin lukea jonkin kirjan/kirjasarjan, jossa olisi talvi, jotta voisi samaistua teksteihin paremmin kun on tällainen vuodenaika. Mitä ihmettä lukisin? Saa…

Kysytty

Haluaisin lukea jonkin kirjan/kirjasarjan, jossa olisi talvi, jotta voisi samaistua teksteihin paremmin kun on tällainen vuodenaika. Mitä ihmettä lukisin? Saa olla rakkautta, fantasiaa mysteerin ratkomista tms

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensimmäisenä tulevat mieleen klassikot kaikenikäisille. Tove Jansson: Taikatalvi, C.S. Levis: Velho ja leijona (sekä muut Narnian tarinat),  sekä Charles M. Schulz: Talvi tulee Jaska Jokunen

Pienellä penkomisella Helmet haussa (asiasanana talvi- rajaukset kirjat, aikuistenkokoelma, kaunokirjallisuus)

Linda Olsson: Laulaisin sinulle lempeitä lauluja, Louise Penny: Kylmän kosketus, Terry Pratchett: Talventakoja sekä Elisabet Aho: Talvi ilman aikaa Helmet hakutulos

Myös lumi liittyy talveen. Peter Høeg: Lumen taju, Eowyn Ivey: Lumilapsi tai Leen Van Hulst: Maitoa ja lunta : sarjakuvaromaani = Milk and snow :graphic novel löytyvät Helmetistä aihesanalla lumi ja samoilla rajauksilla kuin äsken. Helmet hakutulos

Helmetin lisäksi talvista luettava voi löytää esim. https://www.kirjavinkit.fi/,  Finna.fi tai Kirjasampo.fi, jossa kansikuva hakuna talvi toimii hyvin.