Haluaisin vinkkejä kaunokirjallisuuteen jossa aiheena olisi psykoterapia/trauma voi olla fiktiivinen tai tosielämään sijouttuva tarina.

Kysytty

Hei ! Haluaisin vinkkejä kaunokirjallisuuteen jossa aiheena olisi psykoterapia/trauma. Voi olla fiktiivinen tai tosielämään sijouttuva tarina.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanamo-kirjastojen kokoelmista löytyvät mm. seuraavat romaanit, jotka jollain tavalla käsittelevät aiheita psykoterapia ja/tai trauma: Pystynen, Tiina: Häpeähäkki: romaani mielenpimennoista, Vainio, Tuomo: Lasinen vankila, Hage, Rawi: Torakka, Ullmann, Linn: Aarteemme kallis, Giordano, Paolo: Alkulukujen yksinäisyys, Barker, Nicola: Apposen avoinna, Kallio, Helena: Ennen kuin sielu puutuu ja Denker, Henry: Paluu elämään. Sinua voi ehkä kiinnostaa myös Kata Kärkkäisen muistelmateos Tulikärpäsiä.
Mikäli haluat laajemman valikoiman kirjallisuutta, voit ottaa yhteyttä Hämeenlinnan kaupunginkirjaston tarjoamaan kirjallisuusopastukseen:
https://www.vanamokirjastot.fi/kirjallisuus-ja-musiikkiopastus?culture=fi . Linkin takaa löydät yhteydenottolomakkeen. Kirjastosta toimitetaan sinulle lista toivomastasi aineistosta ja aiheesta sähköpostilla tai kirjeenä.

1 ääntä

Kommentit

David Morrel - Assumed Identity. Kertoo etsivästä joka rikkoutuu useiksi identiteetiksi eikä tiedä kuka on. Fiktiota mutta perustuu tosielämän henkilöön. Tuota ns. Fiktiivistä mutta myös tosielämässä tapahtuvaa dissosiaatiohäiriötä aloin tutkimaan tuon jännärin perusteella, on tavallaan hahmo johon eläytyä jos on samoja hajanaisuuksia olemassaolossa.