Minun pitäisi osallistua kesällä häihin. Omaan puvun, jonka kanssa olen ollut kahdesti hautajaisissa. Miten eroaa hääpuvusta?

Kysytty

Olen vähän skitsoidi-piirteinen ja nyt minun pitäisi osallistua kesällä häihin.
Omaan puvun, jonka kanssa olen ollut kahdesti hautajaisissa. Mitä osioita minun tuosta mustasta ja valkoisesta tulisi muuttaa, jotta siitä tulisi passeli hääpuku?

Vastaus

Vastattu

Tyypillisten hääetikettiä koskevien näkemysten mukaan juhlavieraat pukeutuvat häihin tummaan pukuun valkoisella paidalla. Juhlavieraiden pukeutumisesta sekä muista heihin liittyvistä asioista voi lukea muun muassa asiaa käsittelevästä "Häät" -lehden artikkelista "Häävieras, muista nämä säännöt" heidän nettisivuillaan. Jos hääetikettiin ja siihen liittyviin käsityksiin haluaa tutustua syvemmin, löytyy muun muassa kirjastoista runsaasti aihetta käsittelevää kirjallisuutta, kuten käy ilmi tästä hakukone Finnassa tehdystä hausta, joka on rajattu koskemaan häitä käsittelevää tietokirjallisuutta.