Kenen runo on "On kaunis tie"? Hääpareille usein siteerattu kaunis runo, löysin sen eräästä kokoomateokseta, jossa ei kuitenkaan tekijää kerrota.

Kysytty

Kenen runo on "On kaunis tie"? Hääpareille usein siteerattu kaunis runo, löysin sen eräästä kokoomateokseta, jossa ei kuitenkaan tekijää kerrota.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alkuperäisen runon tekijä on Leo Iikka Vuotila. Se on ilmestynyt hänen kokoelmassaan Kanssapuheita (1974) nimellä Kahdelle. On kaunis tie on muunnelma ja lyhennelmä ko. runosta. Runo löytyy myös netistä, kun etsii googlesta sanoilla kahdelle ja vuotila.