Asiakas haluaisi tietää, kuka venäläinen runoilija (mahdollisesti Majakovski?) on kirjoittanut runon Taipaleenjoki. Runo on suomennettu. Kyse ei siis ole Yrjö…

Kysytty

Asiakas haluaisi tietää, kuka venäläinen runoilija (mahdollisesti Majakovski?) on kirjoittanut runon Taipaleenjoki. Runo on suomennettu. Kyse ei siis ole Yrjö Jylhän samannimisestä runosta Taipaleenjoki. Mistä saisimme kyseisen runon käsiimme? Ei löytynyt ainakaan Majakovskin runokokoelmasta, eikä teoksesta Tämän runon haluaisin kuulla, josta asiakas muisteli sen ehkä lukeneensa. On ainakin vuosia sitten leikannut sen jostain lehdestä, mutta ei muista mistä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon nimeltä "Taipaleenjoki" on kirjoittanut Jevgeni Dolmatovski. Sen on suomentanut V. Kiparsky, ja se sisältyy Kiparskyn toimittamaan antologiaan "Venäjän runotar".