Otsikko
Kenen kirjoittama runo kertoo lempeästä kuningattaresta, joka tuli raskaaksi, mutta ei koskaan synnyttänyt? Syntymättömät kaksoset olivat niin kohteliaita,…

Kysytty

Kenen kirjoittama runo kertoo lempeästä kuningattaresta, joka tuli raskaaksi, mutta ei koskaan synnyttänyt? Syntymättömät kaksoset olivat niin kohteliaita, etteivät voineet ohittaa toistaan ulos tullessaan, kehoittivat toista menemään ensin.
Kiitos etukäteen!
En millään löytänyt hyllystäni

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tekijä on Anja Vammelvuo. Runo alkaa: "Tunnette kai sen jutun raskaanaolevasta kreivittärestä / joka eli yhdeksänkymmentä vuotta eikä koskaan / synnyttänyt." Runo löytyy ainakin kokoelmasta Vammelvuo: Valitut runot, Otava 1968.