Katsoin nyt illalla 12/2/04 "Kirjat A&Ö" ohjelman, jossa lyhyesti mainittiin Pentti Saarikosken elämänkerta. Oletan että kyseessä on hänen entisen, tai…

Kysytty

Hei,
Katsoin nyt illalla 12/2/04 "Kirjat A&Ö" ohjelman, jossa lyhyesti mainittiin Pentti Saarikosken elämänkerta. Oletan että kyseessä on hänen entisen, tai leskeksi jääneen puolison, tekemä teos.
Mikä kirjan nimi on, mahdollinen ISBN tunniste ja tekijän nimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ohjelmassa mainittiin Pentti Saarikosken entisen vaimon Tuula-Liina Variksen teos Kilpikonna ja olkimarsalkka. WSOY 1994. ISBN 9510195928

Teoksesta on otettu useita painoksia, vuoden 1999 pokkaripainoksen ISBN on 9510240346 ja vuoden 2003 isotekstisen painoksen ISBN on 9510280100.

Myös Saarikosken leski Mia Berner on kirjoittanut muistelmateoksen PS : merkintöjä suruvuodelta. Tammi, 1986 (PS : anteckningar från ett sorgeår. Rabén & Sjögren, 1985)

Muita Saarikoskea käsitteleviä teoksia löytyy Helmet aineistotietokannasta: http://www.helmet.fi tai Kansallisbibliografiasta: http://fennica.linneanet.fi Kannattaa käyttää aihehakua ja kirjoittaa asiasanaksi Saarikoski Pentti.