Kalevi Keihänen rakennutti Pohjois-Tapiolaan osoitteeseen Visakoivunkuja 6 talon, joka sittemmin purettiin rivitaloyhtiön tieltä. En löytänyt talosta mitään…

Kysytty

Kalevi Keihänen rakennutti Pohjois-Tapiolaan osoitteeseen Visakoivunkuja 6 talon, joka sittemmin purettiin rivitaloyhtiön tieltä.
En löytänyt talosta mitään kuvaa edes finna.fi:stä. Yksi piirustus tontilla olevasta alkuperäisestä talosta löytyi.
Onko missään tallella kuvaa tai kuvia, millainen Keihäsen Korpilinna oli. Talostahan on paljon "hurjia" kertomuksia, niin erikoinen se oli.
Kiitos etukäteen tiedosta ja mahdollisista kuvista!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kalevi Keihäsestä ei toistaiseksi ole kirjoitettu elämäkertaa. Kuvalähteitä Korpilinnastakin on vaikea löytää.

Kansanfunkis-verkkosivustolla on Raimo Sallisen piirtämä kuva Korpilinnasta vuodelta 1982. http://kansanfunkis.fi/muistatko-purettuja-funkistaloja/

Pääkaupunkiseudun kirjastojen asiakaskoneilla on mahdollista tutkia Helsingin Sanomien aikakoneen avulla lehden numeroita takavuosikymmeniltä. 29.5.1973 julkaistussa numerossa oli kokosivun juttu Keihäsestä otsikolla: "Nää on suuret systeemit - Keihänen, Cassius ja Callas". Artikkelissa kerrotaan jonkin verran Korpilinnasta ja kuvituksena on valokuva Keihäsen hulppeasta kotibaarista.

5.7.1978 Helsingin Sanomat kertoi Korpilinnan pakkohuutokaupasta. Valokuvassa kansa parveilee huvilan ja lammen edustalla. Toisessa kuvassa katsellaan näkymiä etupihan terassilta. Espoolainen liikennöitsijä osti paikan 661 000 markalla. Paikalla olleen yleisön ja konkurssipesän mielestä kiinteistö myytiin halvalla.

5.11.1982 päivätyssä lehdessä, minne mennä tänään -palstalla on myös pienehkö kuva Korpilinnan julkisivusta ja talon edustalla olleesta luonnonlampeen rakennetusta suihkulähteestä. Tuolloin rakennuksessa toimi taidegalleria.

Flightforum: Keihästen Korpilinna  https://www.flightforum.fi/topic/28593-spearair-tietoa-kenell%C3%A4k%C3…

5 ääntä

Kommentit

Talon rakennutti 30 luvulla minun Paappa ja Mummi, Antti ja Anna-Liisa Hamalainen - Keihanen vaan remontoi sen!