Joulurauhan julistus metsän eläimille. Löytyisikö mistään tätä julistusta ?

Kysytty

Joulurauhan julistus metsän eläimille. Löytyisikö mistään tätä julistusta ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraava teksti löytyi internetistä Google-haulla: ”Täten julistetaan kaikille eläimille; metsän eläimille, koti- ja karjaeläimille, taivaan linnuille, jyrsijöille, pikkueläimille ja lemmikkieläimille, joulurauha." "Ja älköön kukaan olko tai tulko raskauttavien asianhaarain vallitessa eläinten joulurauhan rikkojaksi. Jumalan rauhaa teille kaikille." Kyseinen teksti löytyy osoitteesta http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=621041, sanomalehti Kalevassa julkaistusta jutusta. Jutussa kerrotaan, että useissa kaupungeissa eläinväki järjestää ennen joulua joulurauhan julistuksen sekä metsän- että lemmikkieläimille. Yhteydestä ei käy ilmi onko kyseinen teksti joulurauhan julistus eläimille kokonaisuudessaan vai vain osa siitä. Enempää aiheesta ei käytettävissä olevista lähteistä ole löytynyt. Ehkä kannattaisi tiedustella asiaa eläinsuojeluyhdistyksessä toimivilta. Helsingin eläinsuojeluyhdistyksen yhteystiedot ovat osoitteessa www.hesy.fi.

8 ääntä

Kommentit

Entä rangaistaanko eläimiä, jos ne puree joulun aikaan toisiaan ja eihän karhut ainakaan edes kuule julistusta jos ovat nukkumassa.