Jos varaa aineiston, eikä myöhemmin haekaan varaamaansa aineistoa, täytyykö silti maksaa se varausmaksu?

Kysytty

Jos varaa aineiston, eikä myöhemmin haekaan varaamaansa aineistoa, täytyykö silti maksaa se varausmaksu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varausmaksua ei tarvitse maksaa paitsi siinä tapauksessa, jos varamaansa aineiston hakee kirjastosta. Varattua aineistoa säilytetään kirjastossa varattuna asiakkaalle kahdeksan päivän ajan, jonka jälkeen varaus peruuntuu automaattisesti.

Ainakin jos varatusta aineistosta on paljon kysyntää ja varauksia, voisi toki olla ystävällistä muiden varaajien kannalta, jos varauksen, jota ei tarvitsekaan, muistaisi myös peruuttaa.