Joensuun kaupungin Hukanhaudan kaupunginosassa sijaitsee Viskaalintie. Yritin selvittää, mistä Viskaalintien nimi juontaa juurensa, mutta eksyin tiedonmetsässä…

Kysytty

Hei! Joensuun kaupungin Hukanhaudan kaupunginosassa sijaitsee Viskaalintie. Yritin selvittää, mistä Viskaalintien nimi juontaa juurensa, mutta eksyin tiedonmetsässä. Ei kuitenkaan huolta, Kirjastonhoitaja tietää varmasti vastauksen.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Tieto todellakin löytyi. Kaukopalvelu kaiveli paikallisaineistosta tämän tiedon. Karjalaisen numerossa 21.2.1998 oli Joensuun osia esittelevässä sarjassa Hukanhaudasta juttua. Nimistöä jutussa käydään läpi laajemminkin, joten siitä löytyy myös tieto, että "Viskaalinkatu sai nimensä kaupunginviskaali Sakari Häkkisestä".