Ihan kysyn tämmäistä! Luin jostain, että voi lainata 100 lainaa ja varata 50 lainaa. Tällä hetkellä minulla on 22 lainattua kirjaa ja sarjakuvaa ja 21…

Kysytty

Ihan kysyn tämmäistä!
Luin jostain, että voi lainata 100 lainaa ja varata 50 lainaa.

Tällä hetkellä minulla on 22 lainattua kirjaa ja sarjakuvaa ja 21 varauksessa, josta osa lukittu, koska en halua niitä vielä lainata.
Eilen illalla nuo varaukset aukesi ja rupesin vähän varaamaan sarjakuvia, kunnes yhtäkkiä ei enää ollutkaan mitään mistä varata. Kuitenkin Jarkko Sipilän rikosromaanin pystyi varamaan...en kuitenkaan halunnut sitä tehdä vaan varaamaan sarjakuvia, mutta se on nyt jotenkin estetty.
Onko Koronan takia tuo kirjojen varaaminen jotenkin estetty...kuitenkin pystyin jotain varaamaan.
Tähän olisi kiva saada selvyyttä!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen sulkuaikana ei Helmet-haussa (osoitteessa haku.helmet.fi) voi toistaiseksi tehdä varauksia.

Perinteisessä Helmet-haussa (osoitteessa luettelo.helmet.fi) uuden varauksen voi tehdä jonoon, jos kaikki kappaleet ovat lainassa tai jos teos on vasta tilausvaiheessa.

https://kirjtuo1.helmet.fi/search*fin/

https://www.helmet.fi/fi-FI/Tapahtumat_ja_vinkit/Uutispalat/Kirjastoasioinnista_koronavirusepidemian(208997)