Hyvää päivää. Olisin kysynyt ranskankielen kurssista Pique-Nique 3, ja siihen kuuluvasta videokasetista Pique-Nique 3: Osat 6-10 (YLE tallennemyynti 2002). …

Kysytty

Hyvää päivää.
Olisin kysynyt ranskankielen kurssista Pique-Nique 3, ja siihen kuuluvasta videokasetista Pique-Nique 3: Osat 6-10 (YLE tallennemyynti 2002). Onko tätä videokasettia mitenkään saatavana, koska Helmet-palvelun kautta varatessani tuli ilmoitus "ei varattavia kappaleita". Kuitenkin saman sarjan videokasetti jossa ovat osat 1-5 oli hyllyssä ja sain sen varatuksi. Eli voinko tiedustella yksityishenkilönä esim. YLEn tallennemyynnistä tätä videokasettia, vai onko niin, että tallennemyynti ei toimita näitä tuotteita kuin kirjastoille ja oppilaitoksille? Tai jos teidän kauttanne voi asiaa jotenkin hoitaa, niin saisin kirjasarjaan liittyvän tv-materiaalin kokonaisuudessaan haltuun. Kiitoksia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näyttää tosiaan siltä, että Helmet-kirjastojen viimeinenkin kappale etsimästäsi videokasetista on poistettu kokoelmista. Ylen Tallennepalvelun sivuilla puolestaan kerrotaan:
"YLE Tallennemyynti tuotteistaa eri käyttötarkoituksiin video- ja äänitallenteita Yleisradion televisio- ja radio-ohjelmista. Laajin valikoima on kirjastojen, laitosten ja oppilaitosten saatavilla; yksityishenkilöt voivat tiedustella näitä tallenteita lainaksi kirjastoista. Kotikäyttötallenteet löytyvät YLE Shopista."

Yle Shopista ( http://www.yle.fi/yleshop/ ) Pique nique -videoita ei valitettavasti näytä löytyvän.

Ainoaksi keinoksi taitaa siis jäädä videon tilaaminen kaukolainaksi jostakin muualta Suomesta. Ainakin jossakin maakuntakirjastossa sitä näyttäisi vielä olevan saatavilla. Voit tehdä kaukolainapyynnön omassa lähikirjastossasi tai Helsingin kaupunginkirjaston kaukolainalomakkeella:
http://www.lib.hel.fi/fi-FI/forms/kaukopalvelupyynto.asp