Otsikko
Huomasin, että Ann-Christin Antellin Puuvillatehdas-sarjan käännösoikeudet on myyty jo neljään maahan. Kiinnostaisi tietää, onko muiden ”romantiikkahyllyyn”…

Kysytty

Huomasin, että Ann-Christin Antellin Puuvillatehdas-sarjan käännösoikeudet on myyty jo neljään maahan.
Kiinnostaisi tietää, onko muiden ”romantiikkahyllyyn” sijoitettujen suomalaisten kirjailijoiden kirjoja käännetty muille kielille kuin ruotsiksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura ylläpitää tietokantaa Suomen kirjallisuuden käännökset: http://dbgw.finlit.fi/kaannokset/ . Siellä voit tehdä hakuja esimerkiksi kirjan tekijän tai käännöskielen mukaan. Muun muassa tekijä-haulla Utrio Kaari selviää, että Utrion teoksia on käännetty yhdeksälle kielelle.