Olen alkanut lukea Anthony Powellin kirjasarjaa Tanssi ajan pyörteissä. Näyttäisi siltä, että sitä on käännetty vain neljä ensimmäistä, vaikka kirjasarja on 12…

Kysytty

Olen alkanut lukea Anthony Powellin kirjasarjaa Tanssi ajan pyörteissä. Näyttäisi siltä, että sitä on käännetty vain neljä ensimmäistä, vaikka kirjasarja on 12 kirjan pituinen. Pitääkö tämä paikkansa? Jos muitakin on käännetty, mistähän niitä voisi saada luettavakseen? Jos todellakin on käännökset jätetty neljään, ihmettelen kustantajaa, joka ensimmäisen kirjan takakannessa uhoaa 12-osaisesta sarjasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisbibliografian mukaan Anthony Powellilta on todellakin suomennettu vain neljä teosta. Nämä teokset ovat 12-osaisen "Tanssi ajan pyorteissä" -sarjan osat "Kasvatuksen nimissä" (1982), "Ostajan markkinat" (1986), "Hyväksyjien maailma" (1988) ja "Lady Mollyn vieraat" (1991).

Lähde:
https://fennica.linneanet.fi/