Helsingin kaupungin kirjastoille: Silloin tällöin Hgin kirjastoilla on asiakasystävällinen sakkokirjojen palautuspäivä, jolloin voi palauttaa kirjat ja saada…

Kysytty

Helsingin kaupungin kirjastoille:
Silloin tällöin Hgin kirjastoilla on asiakasystävällinen sakkokirjojen palautuspäivä, jolloin voi palauttaa kirjat ja saada niistä kertyneet sakot armahdettua.
Milloin teillä mahtaa olla seuraava tällainen päivä, jolloin painatte villasella kertyneet sakot ja annatte armon käydä oikeudesta?
Voitte ilmoittaa yksittäisenkin sellaisen kirjaston, jonne voin kiikuttaa
sakkorepun vaivaamat kirjani!!
Mahdollisesta yhteistyöstänne etukäteen kiittäen,
asiakkaanne jo 50-luvulta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Päiviä, joina myöhästymismaksut annettiin anteeksi, on Helsingin kaupunginkirjastossa pidetty viimeksi vuosia sitten, edellisestä kerrasta on kulunut ainakin 15 vuotta. Seuraavan vastaavan päivän järjestämisestä ei ole mitään suunnitelmia; todennäköistä on, ettei sellaisia enää järjestetä.

Jos asiakas ei pysty maksamaan hänelle kertyneitä maksuja, niistä on mahdollista anoa vapautusta. Lisätietoa tästa löytyy Helsingin kaupunginkirjaston sivulta http://www.lib.hel.fi/page/804EE080-A8EF-403A-80AC-CCB0AD6A2074.aspx