Löysin muutossa kirjan jonka olen lainannut v.1995, teos on Väinö Linnan. Paljonko joudun maksamaan sakkoja palauttaessani kirjan? En ole saanut yhtään…

Kysytty

Löysin muutossa kirjan jonka olen lainannut v.1995, teos on Väinö Linnan.
Paljonko joudun maksamaan sakkoja palauttaessani kirjan? En ole saanut yhtään huomautusta palauttamattomasta kirjasta. Saanko uuden kirjastokortin, kun palautan kirjan vai joudunko "mustalle listalle"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Palauttaessasi kirjan siitä peritään myöhästymismaksua enimmäismäärä eli 30 mk. Erääntyneestä kirjasta on lähtenyt kaksikin huomautusta, mutta mikäli osoitetietosi eivät ole ajan tasalla, huomautukset ovat palautuneet takaisin kirjastoon.

Osoitteenmuutoksen voit tehdä internetin kautta (http://www.lib.hel.fi/pasila/osmuutos.html ), puhelimitse tai kirjastossa käydessäsi. Ota henkilöllisyystodistus mukaasi. Lainausoikeutesi saat takaisin palauttamalla myöhästyneen aineiston, joten uuden kirjastokortin joudut hankkimaan ainoastaan siinä tapauksessa, että edellinen on kadonnut tai vahingoittunut. Uusi aikuisten kortti maksaa 30 mk.

Helsingin kaupunginkirjaston käyttösäännöt löytyvät kirjastopalveluiden oppaasta ( http://www.lib.hel.fi/virkku/ ) kohdasta ”Näin käytät kirjastoa”.