Otsikko
HELMET-kirjasto: mikä instanssi tms pitää sitä yllä? Onkohan Helmetin Hannu Väisästen teokset osuneet oikeille Hannuille? Ainakin kirjailija-Hannun ja…

Kysytty

HELMET-kirjasto: mikä instanssi tms pitää sitä yllä?
Onkohan Helmetin Hannu Väisästen teokset osuneet oikeille Hannuille? Ainakin kirjailija-Hannun ja kääntäjä-Hannun teokset on mielestäni samassa hakulistassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjasto on yhteisnimi pääkaupunkiseudun yleisille kirjastoille. Sen muodostavat siis Espoon, Helsingin, Kauniaisten ja Vantaan kaupunginkirjastot.

HelMet-verkkokirjasto ( www.helmet.fi ) on näiden kirjastojen verkkoliittymä, avoimesti verkossa käytettävä verkkokirjasto, jonka kautta voi mm. selata näiden kirjastojen kokoelmia ja varata niistä aineistoa.

Toista kysymystäsi en oikein ymmärrä. Kun teet haun tekijännimellä väisänen hannu, saat seuraavan tuloslistan: http://www.helmet.fi/search~S9*fin/a?SEARCH=v%C3%A4is%C3%A4nen+hannu&se…
Kuten näet, listalla on 14 nimekettä, joiden luettelointitietoihin ei ole erikseen merkitty Väisäsen funktiota tekijänä, yksi teos, jossa hänen funktionaan on ill., 5 teosta joissa hänen funktionaan on kuv. ja 27 joissa funtio on käänt.
Onko joihinkin näistä siis mielestäsi merkitty väärä funktio?