Rudyard Kiplingin tarina suomeksi

Kysytty

"Han gick tillbaka längs de våta vilda stigarna, viftande på sin vilda svans och vandrande sina vilda, ensliga vägar. Men han talade inte om det för någon." Rudyard Kipling
Mikä kirja? Onko suomeksi? MIstä löytyy?

Vastaus

Vastattu

Katkelma on Rudyard Kiplingin kertomuksesta The cat that walked by himself kokoelmasta Just so stories (1902).

https://www.gutenberg.org/files/2781/2781-h/2781-h.htm

Kokoelmasta on kaksi suomennosta:  Norsunlapsi ja muita veikeitä juttuja (suom. Yrjö Kivimies, 1954) ja Alkutarinoita (suom. Jaakko Anhava, 2013). Kummassakin tarinan nimi on Kissa joka kulki itsekseen.

Norsunlapsi ja muita veikeitä juttuja Helmetissä

Alkutarinoita Helmetissä