Haluaisin tietoa kirjailija Raija Kautusta.

Kysytty

Haluaisin tietoa kirjailija Raija Kautusta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Historiallisten romaanien kirjailijasta Raija Kautusta ei todellakaan löydy paljon henkilöhistoriallista tietoutta, joten olet sikälikin mielenkiintoisen ja vaativan tehtävän edessä. Hänen kirjailijanlaadustaan ja tyylistään kuvata henkilöitään ja tapahtumia saa kuvan lukemalla teoksia ja tutkimalla niitä. Raija Kauttu on kirjoittanut myös yhden dekkarin "Varo vuoripolkua, Irene". Helsingin kaupunginkirjaston sivuilta http://www.helmet.fi/
löytyvät romaanien julkaisuvuodet.

Elämänkerrallista tietoa Raija Kautusta saa monipuolisesta muistokirjoituksesta (palsta on lehden alkupuolella), jonka Ilona Lehtinen ja Eila Kostamo ovat kirjoittaneet:
Helsingin sanomat 10.8.2001 Kirjailija Raija Kauttu (1918-2001)- vaativasta lukijasta kehittyi kirjailija.

Helsingissä Pasilassa pääkirjastossa uutisalueella voi lukea kyseisen lehden muistokirjoituksen, jos tämä ei onnistu voit kysyä lähikirjastostasi neuvoa vaikkapa kaukopalvelusta.