Haluaisin tietoa Aino Kallaksen elämästä. Mikä tutkimus olisi tässä hyvä?

Kysytty

Haluaisin tietoa Aino Kallaksen elämästä. Mikä tutkimus olisi tässä hyvä?

Vastaus

Vastattu

Silja Vuorikurun tuore elämäkerta Aino Kallas : maailman sydämessä (SKS, 2017) lienee tähän tarkoitukseen mitä mainioimmin sopiva teos. Ensisijaisesti Kallaksen tuotannosta kiinnostuneiden kannattaa muistaa myös Kai Laitisen Aino Kallas 1897-1921 : tutkimus hänen tuotantonsa päälinjoista ja taustasta ja Aino Kallaksen mestarivuodet : tutkimus hänen tuotantonsa päälinjoista ja taustasta 1922-1956.