Haluaisin tietää mitä nimi Nita tarkoittaa ja merkitsee. Olen yrittänyt etsiä, mutta en ole mistään löytänyt.

Kysytty

Haluaisin tietää mitä nimi Nita tarkoittaa ja merkitsee. Olen yrittänyt etsiä, mutta en ole mistään löytänyt.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etunimimuunnoksia slangin näkökulmista tutkivan nettisivuston mukaan Nita on muunnos nimestä Anita. Uusi suomalainen nimikirja (Otava, 1988)tietää kertoa sivulla 31, että Anita ja Anitta ovat espanjalaisen Anna-nimen hellittelymuotoja.