Otsikko
Haluaisin tietää mistä löydän mahdollisimman paljon ulkomaisia etunimiä, erityisesti virolaisia etunimiä.

Kysytty

Haluaisin tietää mistä löydän mahdollisimman paljon ulkomaisia etunimiä, erityisesti virolaisia etunimiä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lappeenrannan maakuntakirjastosta löytyvät tällaiset ulkomaalaisia etunimiä käsittelevät kirjat: Allen Sture: Förnamnsboken, Att välja namn: 700 inspirerande namnförslag till din baby, Carlsson: Stora namnboken, Dunkling: Everyman's dictionary of first names, Hanks: Babies' names, Internationales Handbuch der Vornamen, Lansky: The best baby name book in whole wide world, Mackensen: Das Grosse Buch der Vornamen, Norman: A world of baby names, Room: Dictionary of first names, Venäläisten henkilönnimien opas.
Lisäksi kirjassa: Valitse nimi lapselle on käsitelty myös muita kuin suomalaisia etunimiä, myös erikseen mainitsemasi virolaiset etunimet. Juri Nummelininkin kirjoja kannattaa tutkia.

Myös tästä nettiosoitteesta löydät kattavasti tietoa eri maiden nimistä http://uotila.tripod.com/uotila/etunimi.html