Haluaisin tietää Mianna nimen alkuperän, tarkoituksen ja mistä maasta nimi on peräisin? Googlesta en saanut apua. Ja nimi on siis Mianna, ei Minna. Moni…

Kysytty

Hei.

Haluaisin tietää Mianna nimen alkuperän, tarkoituksen ja mistä maasta nimi on peräisin? Googlesta en saanut apua.
Ja nimi on siis Mianna, ei Minna. Moni korjaa nimen Minnaksi usein ominpäin joten selvennykseksi vain.

Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu

Kansainvälisissä yhteyksissä Mianna ja Mianne on tavallisimmin tulkittu lyhentymiksi nimistä Marianna ja Marianne. Suomalaisittain voisi ehkä ajatella sen olevan muunnos Miasta tai Mian ja Annan yhdistelmä. Mahdollista on myös nähdä Mianna muunnoksena mahdollisesti kelttiläisperäisestä nimestä Rianna, jonka taustalla on kelttiläisen hedelmällisyyden jumalattaren Rhiannonin nimi. Viime vuosina Rianna ja muut samankaltaiset nimet ovat saaneet sijaa suomalaisessa etunimistössä: nimille Briana, Brianna, Kiana, Kianna, Lianna, Miana, Mianna, Tiana, Tianna, Vianna löytyy kaikille useita kantajia, ja lisäksi on vielä muutama uniikki nimi (Fianna, Jianna, Pianna, Xianna).

Juri Nummelin ja Elina Teerijoki, Eemu, Ukri, Amelie : 2000 kaunista ja harvinaista etunimeä

https://www.behindthename.com/