Haluaisin tietää kaiken nimestä Satu. Nimen koko historian.

Kysytty

Haluaisin tietää kaiken nimestä Satu. Nimen koko historian.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nimikirjoista (Lempiäinen: Suuri etunimikirja, Vilkuna: Etunimet) löytyi seuraavaa: Satu on ollut almanakassa vuodesta 1950. Nimipäivä (18.10) on sama kuin ruotsin Sagalla, josta Satu on ilmeisesti lähtöisin. Väestörekisterikeskuksen nimipalvelun mukaan vuosina 1920-1996 Satu on annettu nimeksi 5 miehelle . Nimipalvelun mukaan vuosina 1906-11.9.2006 syntyneillä 26 389 naisella Satu on ollut jokin etunimistä.
https://192.49.222.187/nimipalvelu/defaul.asp

12 ääntä
Asiasanat

Kommentit

"Haluaisin tietää KAIKEN nimestä Satu". Jäin kaipaamaan sana etymologiaa. Nimi on tullut ruotsista mutta mikä sen alkuperä on? Vanha muoto Ruotsissa, tarkoitus, milloin otettu käyttöön... Näitä saa kyllä selville, jos tutkii nimen etymologiaa, josta varmasti löytyy enemmän aineistoa.