Haluaisin tiedustella, kuinka toimin jos haluan virallisen sukuselvityksen? Mitä siinä selvityksessä käy ilmi? http://www.jyvaskylanseurakunta.fi/palvelut_ja…

Kysytty

Haluaisin tiedustella, kuinka toimin jos haluan virallisen sukuselvityksen? Mitä siinä selvityksessä käy ilmi?

http://www.jyvaskylanseurakunta.fi/palvelut_ja_yhteystiedot/kirkkoherra…

Tuoltahan se pitää tilata, mutta en tiedä mitä tilaan!

Help me please, kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sukuselvitys voi olla esim. perunkirjoitusta varten tarvittava laajempi virkatodistus, josta käy ilmi henkilön muuttotiedot ja maininnat puolisosta ja lapsista. Jos henkilöllä ei ole lapsia, todistukseen merkitään vanhemmat ja sisarukset. Perunkirjoituksia varten sukuselvitys on tilattava erikseen kaikista niistä seurakunnista, joissa henkilö on 15 vuotta täytettyään ollut kirjoilla. Jos henkilö ei ole kuulunut seurakuntaan, tilataan sukuselvitys maistraatista. Mikäli selvitys tarvitaan sukunimen muutosta varten todistukseen otetaan mukaan aiemmat sukupolvet, joista selviää, että nimi on todella ollut suvussa.

5 ääntä

Kommentit

Haluaisin saada tietoa onko äitini biologisen isän nimi merkitty kastetodistukseen.
Äitini on syntynyt 1925. Sain tietää äitini kuoleman jälkeen, että hänen kasvatusisä ei ollut hänen isänsä.
Mistä tiedon voisi saada?