Saako jostain lainaksi kirkonkirjan, josta löytyy tietoa v.1889 Kiteellä syntyneestä henkilöstä?

Kysytty

Saako jostain lainaksi kirkonkirjan, josta löytyy tietoa v.1889 Kiteellä syntyneestä henkilöstä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1800-luvun loppupuolen kirkonkirjat on mikrokuvattu korttimuotoon, ja niiden kaukolainauksen hoitaa koko maan alueelta Mikkelin maakunta-arkisto. Asiakas esittää kaukolainapyynnön omassa lähikirjastossaan. Varhaisemmat kirkonkirjat on kuvattu rullamuotoon, ja sen aineiston kaukolainauksen hoitaa kukin maakunta-arkisto omalta alueeltaan, siis Kiteen mikrofilmirullat saa kaukolainaan Joensuun maakunta-arkistosta. Kaukolainaan saatua mikrofilmiaineistoa ei saa kotiin, vaan se on tutkittava kirjaston lukulaitteella.