Haluaisin lukea jonkin englanninkielisen kirjan, mutta on hankala valita luettavaa. Tykkäsin esimerkiksi seuraavista kirjoista: Jennifer Worthin Call the…

Kysytty

Hei,

Haluaisin lukea jonkin englanninkielisen kirjan, mutta on hankala valita luettavaa. Tykkäsin esimerkiksi seuraavista kirjoista: Jennifer Worthin Call the Midwife -sarja, Kathryn Stockettin The Help ja Khaled Hosseinin Kiterunner. Voisitko suositella minulle jotain näiden perusteella?

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näytät pitävän yhteiskunnallisista ja historiallisista romaaneista.

Voisit kokeilla aluksi klassikkoa:
Harper Lee / To kill a mockingbird Harper Lee

Uudempiakin löytyy. Saman tekijän viimeinen:Go set a watchman

Suomalainen käännös: Sofi Oksanen ; translated by Lola Rogers / Purge
Kiinasta: Mo Yan ; translated from the Chinese by Howard Goldblatt
/ The garlic ballads

Intiasta:
The lowland / Jhumpa Lahiri

Hieman vaihtoehtoista historiaa: Kate Atkinson - Life after life

Toivottavasti joku näistä osui lukusuoneen.