Löytyykö teiltä nuotteja kantrimusiikista ja erityisesti hengellisistä kappaleista?

Kysytty

Löytyykö teiltä nuotteja kantrimusiikista ja erityisesti hengellisistä kappaleista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun musiikkikirjastoista löytyy oma luokkansa country-musiikille ja siitä löytyy nuotteja. Tämä tiedustelemasi hengellinen country-musiikki kulkee usein nimityksellä country gospel.
Suomenkielisiä nuotteja on melko vähän, Töölön kirjastosta luokasta 787.113 löytyy nuotti GOSPEL-LAULUJA 1 (47 kitarasoinnulla varustettua laulua)
(osa lauluista on käännöksiä suomen kielelle)
Seuraavat nuotit ovatkin sitten englanninkielisiä:

Monet country-laulajat ovat tehneet hengellisiä lauluja omalla tyylillään. Vahvoja lauluja on säveltänyt ja esittänyt Johnny Cash ja hän on myös esittänyt muiden tekemiä country gospel lauluja. Cashin nuoteissa on sekä hengellisiä että tavallisia country lauluja:
- nuotti luokassa 788.32 CASH: A MAN AND HIS MUSIC
sisältää mm. "He turned water into wine", "Jesus was a carpenter", "Praise the Lord" ja "What is thruth?"
(Tämä nuotti on tällä hetkellä hyllyssä Töölön kirjaston musiikkiosastolla).

-Johnny Cash on levyttänyt CD-levyn nimeltä "GOD", tällä levyllä on paljon eri säveltäjien lauluja, niistä voi sitten hakea erikseen hakea nuotteja.
Helmet-haku näyttää levyn kappaleet:

http://www.helmet.fi/

Helmet-haku antoi myös sanahaun tuloksena nuotin luokassa 788.322 Country Gospel Eeasy Guitar (nuotti oli tällä hetkellä lainassa, mutta siitähän voi tehdä varauksen.

Elvis Presley on myös levyttänyt gospel-musiikkia ja osa näistä lauluista on country-vaikutteista. Esim. nuotti luokassa 788.33 (tällä hetkellä Käpylän kirjastossa hyllyssä) THE COMPLETE ELVIS PRESLEY ANTHOLOGY IN TWO VOLUMES
esim. osa 2 sisätää seuraavia lauluja:
Peace in the valley, Where did they go, Lord, You gave me a mountain, Take my hand precious Lord ja You'll never walk alone.

Töölön kirjaston musiikkiosastolla on tällä hetkellä hyllyssä DVD "THE GOSPEL MUSIC OF ELVIS PRESLEY". DVD:n voi myös katsoa varaamalla ajan Töölön kirjaston musiikkiosastolla. Tällä DVD:llä on edellisen nuottivihkon sisältämiä kappaleita Elvis Presleyn esityksinä.

Tässä muutamia viitteitä - hyvää kevättä!

2 ääntä

Kommentit

Löytyykö nuotteja kertosäkeistö olen saanut syntini anteeksi olen saanut syntyä uudesti olen löytänyt aarteen kalleimman olen löytänyt jeesuksen