Tarvitsisin Jussi Raittisen laulaman "Nashville, Tennessee" -biisin sanat. Onkohan kyseessä käännöskappale vai onko se suomalaisten säveltämä? Jos tämä kappale…

Kysytty

Hei!

Tarvitsisin Jussi Raittisen laulaman "Nashville, Tennessee" -biisin sanat. Onkohan kyseessä käännöskappale vai onko se suomalaisten säveltämä?

Jos tämä kappale on alunperin suomeksi, tarvitsisin jonkin toisen, suomennetun kantribiisin suomenkieliset sanat. Tai tiedon siitä, mistä voisin löytää tällaisten kappaleiden sanoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jussi Raittisen Nashville, Tennessee on Hillel Tokazierin sävellys ja Kaj Westerlundin sanoitus. Kantri-käännöskappaleita on esim. juuri Jussi Raittisella, Mikko Alatalolla ja Jussi Alangolla (tai Jorma Kääriäisellä tai Kari Tapiolla). Ainakaan Kyyti- ja Viola-tietokannoista ei löytynyt nuottia Jussi Raittisen Nashville-levystä, Mikko Alatalon Kantri-levystä tai Jussi Alangon Jussi Alanko & Alligaattorit –levystä. Jos esim. näistä levyistä löytyy kuuntelemalla jokin mieluisa kappale, voidaan siitä kappaleen nimellä vielä tarkistaa, löytyykö kappaleesta nuotti tai esim. internetistä sanat. Myös Suuri pop-toivelaulukirja –teoksista voi selailemalla löytyä sopiva laulu.

9 ääntä

Kommentit

Moi minulla olisi alkuperäis äänitys siis
LP Olin Alibissa kokkina sain levyn Jussilta omistuskijoituksineen .Levyn julkaisemia keikalta tuolloin vuonna 1976. Levy on alkuperäis kansiossa .Jos joku on kiinnostunut kyseisestä äänitteestä voi ottaa yhteyttä.