Otsikko
Haluaisin löytää Heikki Asunta runon Älä itke kälyni, älä käly kulta

Kysytty

Haluaisin löytää Heikki Asunta runon Älä itke kälyni, älä käly kulta

Vastaus

Vastattu

Sanoin "Älä itke, kälyni" alkavan Kansanlaulu-runon voi löytää Asunnan vuonna 1930 julkaistusta kirjasta Viheriä oksa y.m. parodioja välipaloiksi. Se sisältyy myös Kaarlo Marjasen ja Ensio Rislakin toimittaman Hymyjen kirja -huumoriantologian kolmeen ensimmäiseen painokseen; vuonna 1955 ilmestyneessä neljännessä painoksessa se ei enää ole mukana.