Etsiskelen tietoa Nakkilan Leistilänjärven ja ympäristön historiasta. Netistä ei juurikaan löydy tarkempaa tietoa, kuin että järvi kuivatettu alkaen 1777 ja…

Kysytty

Hei, etsiskelen tietoa Nakkilan Leistilänjärven ja ympäristön historiasta. Netistä ei juurikaan löydy tarkempaa tietoa, kuin että järvi kuivatettu alkaen 1777 ja loppuunsaatettiin 1940 luvulla vankityövoimaa käyttäen, olisiko jokin teos tms. josta saisi tarkempaa faktaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Julkaisusta Nakkilan historiaa kuvin ja sanoin löytyy Reino Kylänpään kirjoittama artikkeli Leistilänjärven historiaa, jossa kuvataan kyseisen järven kuivatushistoriaa. Julkaisu on lainattavissa mm. Porin kaupunginkirjastossa.